risseladas.reismee.nl

Bij praten tot Zwitserland

Vandaag in Zwitserland in de bergen met sneeuw. Maar eerst moesten we naar België in Bomal, volgens Saskia de gezelligste camping van België. We zijn donderdagmiddag vertrokken, ik moest eerst nog naar Adry om te werken, dus na de lunch vertrokken. In België was het bewolkt en wat vochtig, maar niet echt koud. We hebben op de camping lekker gegeten, traditie eerste avond uit eten waar dan ook. Smorgens na het ontbijt wilde we vertrekken, maar helaas, we zaten vast in de klei. Het had slechts wat geregend gelukkig was er een aardige meneer op de camping die ons heeft geholpen.

Met wat regen onderweg en een flauw zonnetje kwamen we in Schengen aan. Daar is een 3 landen punt. België, Luxemburg en Frankrijk. Ook is daar in 1985 besloten om de controles aan de binnen grenzen af te schaffen. Wij stonden in Frankrijk aan de moezel en 5 kilometers van Schengen vandaan dus lekker op het fietsje.De foto's met vlaggen is Schengen. Nachts heeft het de hele nacht geregend en de volgende ochtend naar Straatsburg.

Dat is een mooie oude stad. Wij hebben de kathedraal bezocht, waar een hele mooi uurwerk staat. De klok heeft een mechanisme uit 1842 is echt een kunstwerk. (Zie foto's gisteren) we hebben lekker door de stad gelopen en de oude geveltjes bekeken. Ook hier zijn we vanaf de camping gefietst, het was 2 kilometer.

En nu in Zwitserland omdat het weer minder is wat doorgereden, we hopen morgen in Milaan te zijn en anders overmorgen. We staan nu in de bergen met sneeuw, maar wel rustig. Het ski seizoen is afgelopen. Ik hoop dat ik jullie iets leuks heb gemeld en voor de moeders die moederdag hebben gevierd hoop ik dat het een gezellige dag was.

Groetjes ook van Elte en wie weet tot morgen.

Bas

Jij ook een fijne moederdag. Lekker doorgereden dan vandaag. Laat maar weten wanneer jullie in of rondom Milaan zijn. Dikke kus van ons

Annie

Leuk om het allemaal te horen. Jammer van het weer maar dat gaat vast goedkomen.

Gerry

Nog maar net vertrokken en al zoveel gezien en beleefd...leuk hoor!

Piet en Nel

Wij zijn vandaag aangekomen in Igomentsa. Hebben de hele dag heerlijk weer gehad tot hier. Regen regen en nog eens regen. Morgen uitrusten en dan dinsdag verder naar het zuiden.
Groetjes van ons
Piet

Els

Leuk weer wat gelezen van jullie vakantie heb een leuke moederdag gehad

Marion

Fijn te horen dat jullie onderweg zijn. En al zoveel gezien. Jammer van de regen en sneeuw heeft ook wat leuks. Teus moet er niet aan denken kathedralen te bezoeken. Hij is ook zo,n cultuur beest. Goede reis verder en tot hoors.