risseladas.reismee.nl

Maandag de 13de

Vannacht was het fris en met opstaan zat de top van de berg met sneeuw nog in de mist. Om half 10 vertrokken naar Milaan, we moeten het redden. Binnendoor via Innerkirchen nemen we de Grimsepas, 2165 meter hoog naar Gletch. En dan de weg volgen naar Milaan. We doen er wat langer over dan via de tolweg, maar dat hindert niet, lekker binnendoor. Bij Innerkirchen ongeveer een uur rijden was de pas afgesloten. Dan maar de Sussenpas 2224 meter hoog. Maar helaas ook deze pas is afgesloten. Zat niets anders op dan een uur terug rijden. Toen hebben we besloten om een vignet van 40 euro te kopen en de tolweg nemen. We waren om half 4 in Milaan op een boerenerf waar campers staan. Het was 2 maal niets maar het had toch wat en omdat het de 13de was snee ik flink in mijn vinger aan de onderkant van het leventje, bloeden als een rund. Dacht eerst nog een pees geraakt te hebben, maar gelukkig niet. En zoals het gezegde dat alles in drieën komt ook met de afwas 2 glazen gebroken. Morgen is het gelukkig de 14de. Savonds een stukje gelopen en komen in gesprek met de buurvrouw. Zij had ook een groot oude boederij en kregen een rondleiding was erg leuk al spreek ik geen woord Italiaans, maar met handen en voeten kom je een heel eind. Morgen de stad Milaan i..

Henk Wernsen

Snee + 2 glazen, ik hoop dat je nog mag bedienen bij John.
Grapje nou maar van de stad Milaan genieten.
Groetjes xxx

Els

Zo heb het weer gelezen doe je wel voorzichtig alles komt in drieen