risseladas.reismee.nl

Milaan

Sochtends vroeg wakker, de haan en de kerktoren wekte ons. Na een lekker ontbijtje op naar Milaan, het is 4 kilometer fietsen, wat een drukte op de weg, maar dat zijn wij in Nederland gewend. Wij hebben de grote kathedraal bezocht, maar konden er niet in. We hadden onze korte broeken aan want ja het zonnetje scheen. Dan maar in het dure Milaan lange broeken kopen, alleen dure merken natuurlijk. Eindelijk allebei een broek van 140 euro gekocht in de uitverkoop was hij 69 euro en toen bij de kassa nog eens 30 procent korting. En nu hup naar de kathedraal waar ze meer dan 600 jaar over hebben gedaan om hem te bouwen. Wat een bouwwerk en wat een volk .( moet je toch een keer doen Teus) we hebben een uur in de kerk gelopen en nee we zijn niet bekeerd, nu op naar het kasteel het is een van de belangrijkste gebouwen van Milaan. Aan het begin van de 20ste eeuw werd het van de sloop gered en tegenwoordig bied het onderdak aan museums ook nog even door galerie Victoria Emanuella gelopen waar alle dure winkels met dure merken zijn. En dan door de kleine straatjes naar de fiets naar de camper, we zijn het allebei zat.

Carla

Lekker dus,,,,,,,nieuwe broeken voor in de kast ?☺