risseladas.reismee.nl

Cinqe terra

Donderdag zijn we binnendoor met slinger de slinger wegen naar Deivina Marina gereden om naar Cinque Terra te bezoeken. Bij de receptie vertelden ze dat vrijdag de treinen staken van 9 tot 5 En we hebben de trein nodig.Dus dan maar vroeg op om op tijd weg te gaan.

Vrijdag vroeg op gestaan om de trein te nemen. Eerst uitzoeken hoe dat wekt in Italië, maar het is gelukt. We namen een kaartje tot love to. En daar moesten we een kaartje kopen dat je van het ene naar het andere plaatsje kan rijden als je niet wilt lopen het is van plaatsje 1 naar plaatsje 5 ongeveer 12 kilometer. Elte zei dat we vanaf Love to moesten lopen en ik zei nee eerst met de trein naar Monterosso en dan lopen. De namen van de plaatsjes zijn Monterosso,,Vernazza,,Cornigla,,Manarola en Riomaggiore. Maar Elte wist het zeker. Het waren van Lavento naar Monterosso zware kilometers over bergpaden met afgronden en smalle paadjes. Het was 3 uur lopen om in Monterosso te komen. Aan gekomen eerst koffie en ons broodje, het was inmiddels 1 uur. Maar toen moesten we nog Cinque Terra lopen want Elte had ongelijk en ik gelijk. En ik wilde naar een plaatsje lopen. Dus een zware wandeling van 3 uur voor niets. Vol nou half vol frisse moet gingen we verder. Maar na 3 kwartier kreeg ik het slecht ik begon te hyperventileren van de zware wandeling, het waren weer smalle rotspaden met hoge lange stenen trappen. Dus eerst maar even op een muurtje bijkomen. Na 2 uur kwamen we in het 2de plaatsje Vernazza. Erg druk , maar toch even een terrasje gepakt. De andere plaatsjes hebben we met de trein gedaan ik was KAPOT. Om 7 uur waren we terug bij de camper en hebben we ons op een lekkere pizza getrakteerd. Savonds lekker gedoucht en om half 10 met boek de koffer in. Ik had last van mijn knie. Zal morgen wel spierpijn hebben. Maar ik ben trots op mezelf dat ik toch ongeveer 20 kilometer heb gelopen over zulke smalle enge paden.

Morgen gaan we naar Pisa


Reacties

Reacties

piet en nel

Ben benieuwd of je nog steeds €6,00 betaald voor een kop koffie. :-) Wij staan inmiddels op Lefkas en gaan morgen door naar Delphi

Jullie bezorgde dochter

Doen jullie wel voorzichtig? Is niet leuk als je geblesseerd raakt in het begin van je vakantie. Love you!! En de komende dagen even uitrusten mama ?❤️

Henk wernsen

Jullie zijn wel Kanjers

Els

Wat een onder nering was het doe nu even rustig aan

ruud

ascolta sempre prima tua moglie, amico! allora hai sempre una via di fuga .....

Coos

Mjn internet bereik is hier knudde dus lees ik niet alles, Begrijp dat jullie het erg naar het zin hebben. nou ik hier ook weer ! Wens jullie nog heel fijne dagen en geniet, ook van elkaar ! Liefs van mij !

Carla

Jemig,,,,,,,jullie hebben vakantie hoor !!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!