risseladas.reismee.nl

Peastum, Matera, Alberobello

Dinsdag 28 mei. Ik heb een slechte nacht gehad, regenbuien, een trein die door de camper reed, om 3 uur werden de vuilniscontainers geleegd en het verkeer op de weg. Ik was het zat, maar toch vol frisse moed naar Peastum de tempel van Neptune bekijken.We hadden een camping aan zee en het was een klein half uurtje lopen naar de tempel. Gelukkig was het hier niet druk. De zon kwam ook even kijken dus klaarde mijn lijf ook wat op.

Woensdag 29 mei. Jawel met regen vertrokken naar Matera. We staan op een camperplaats in de natuur, de receptie had wat van natuurmonumenten weg en de camper konden we iets verderop in het veld zetten er stonden er nog meer. We konden om kwart over 3 met het busje van de eigenaar mee die ons afzette bij de highlights en kwam ons om 8 uur weer op halen.Matera is gebouwd vanwege sassie een wijk die bestaat uit huizen die deels uit de bergen uitgehouwen zijn. De sassi werd tot 1952 bewoond nog door 15000 mensen maar de regering besloot in verband met hygienische en sanitaire omstandigheden dat het over was. Het was de moeite waard en zoals de camping eigenaar zei het is een labyrint van nauwe en kleine straatjes met trappen omhoog.

Donderdag 30 mei. 1,5 uur rijden naar Alberobello. Deze stad is bekend door zijn Trulli, witte huisjes die gebouwd zijn met gestapelde stenen. Dit in verband met de belasting, als die langs kwam monden ze snel de stenen eraf halen en hoefde ze niet zoveel te betalen was ook zonder cement gestapeld. De symbolen op het dak was om het kwaad buiten te houdenhouden We staan op een camperplaats midden in het stadje onder de olijfbomen, het lijkt wel een parkje en ook weer even het zonnetje. Zo weer een heel verhaal maar ook van drie dagen. Ik ga nu koken en zeg groetjes van ons tot later.

Els

Hoi elite lenie zo dat was weer heel veel wat jullie gezien en gedaan hebben was weer leuk om te lezen en de foto's gezien hebben nog heel veel plezier liefs van mij xxxxxx

Carla

Oooooo,,,,,,,,zoveel weer gezien en gedaan,,,,,,,,na de vakantie hebben
jullie vakantie nodig......Liefs van c&c

Jullie vroege wakkere dochter

Wat een leuk verhaal! Het ziet er fantastisch uit! Wanneer komt het leeg te staan? Dan kan ik aan de urbex....

Marjo

Wat ziet het er mooi uit en vooral eindelijk eens met de zon.

Annie

Dat waren weer prachtige foto's. Hoop dat het zonnetje bij jullie blijft schijnen net als bij ons.

Marion

Even rustig jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat een belevenis allemaal. Hoop dat het wat zonnig blijft. Petje af voor de mooie verhalen.